Най-често задавани въпроси и техните отговори.
1. Как мога да поръчам?
Можете да поръчате като следвате 3 лесни стъпки. Изберете желания продукт, натиснете върху бутона "КУПИ", попълнете Вашите данни и финализирайте поръчката (през сайта поръчки се приемат денонощно). По-подробна информация за начина на поръчка с разяснения и снимки можете да намерите тук.
2. Кога ще се достави?
Поръчките се обработват в работно време и се доставят с куриер в зависимост от графика на куриерите. Ако продуктът е наличен в България, най-често срокът за доставка е от 1 до 3 работни дни.
3. Как се плаща?
Най-често използваният начин за плащане е наложен платеж, тоест плащате на куриера при доставката на продукта. Предлагаме и плащане по банков път, в този случай първо извършвате плащането и след това получавате продукта. Можете да платите и с PayPal, или на кредит с TBI Bank. Плащането с TBI Bank е възможно само при поръчка с регистрация, при която попълвате всички необходими данни.
4. Как да използвам кода за отстъпка?
Ако имате код за отстъпка можете да го използвате само когато поръчката се прави по Интернет през сайта. Кодовете са невалидни при поръчка по телефона. Натиснете тук за да видите по-подробна информация със снимки и разяснения.
5. Касова бележка?
Куриерът, който Ви доставя стоката е длъжен да Ви издаде касова бележка за наложен платеж с пощенски паричен превод. Пазете тази бележка и я прикрепете към фактурата. Фактурата е в електронен вариант и може да бъде свалена от Вашия профил. За да влезете във Вашия профил натиснете тук.
6. Искам да купя GPS приемник с точност до 1 метър?
Често клиенти се нуждаят от прецизен уред, например за земеделие или за някаква друга цел, където е необходима по-висока точност. Тук е добре да се отбележи, че при GPS технологията има допустима грешка, като точността е около 10 метра. Това е точност, която може да се постигне в идеални условия (на открито, без високи сгради, ясно време, изчакване повече от 2 часа без да мърдате уреда).
В този ред на мисли, ако Вие желаете точност задължително до 1 метър, то ще се разочаровате, добре е да подчертаем думите задължително до 1 метър. Продуктите ни са подходящи за клиенти, които имат нужда от точност около 10 метра и знаят, че тази точност варира и е възможно грешката на моменти да бъде и 100 метра. Възможно е точността на моменти да бъде и 2 метра, и дори още по-точно, но това не може да се гарантира, защото е свързано с много фактори. Това е така, защото GPS сигналът е радио сигнал, той се отразява от сградите, променя се от атмосферата и облаците, а също има и други фактори.
Добре е да отговорите на следния въпрос: За Вас подходящо ли е устройство, което често има точност около 10 метра, но е възможно в някои случаи да има по-голяма грешка ?
Гарантирана точност до 1 метър е възможно да се постигне, но това не става само с един обикновен GPS приемник. Тази точност се постига от уреди за военни цели или от уреди, които използват GPS технологията в комбинация с друга технология и подобни уреди са сравнително скъпи, като цените им обикновено са няколко хиляди лева.
7. Възможно ли е да видя устройството във вашия офис?
Според нас поддържането на собствен склад води до по-висока цена. Нашата цел са клиенти, които искат да купят по Интернет. За да постигнем по-добра цена за тези клиенти ние не поддържаме складови наличности. Когато клиент направи поръчка изпращаме куриер, който взима продукта от складовете и го доставя на адреса на клиента. Имайте предвид, че ако стойността на Вашата поръчката е над 200 лева, доставката е безплатна.
8. Защо моята навигационна система допуска грешки?
Добре е да се има предвид, че безгрешни GPS навигационни системи не съществуват. Това е така поради 3 основни причини:
1. Принципът на самото определяне на координатите има допустима грешка около 10 метра и то ако сигналът е силен, а ако сигналът е слаб е възможно грешката да бъде и повече от 100 метра. Имайте предвид, че GPS сигналът е радио сигнал и неговата сила не е постоянна, и че за да има сигнал, е необходимо да има добра видимост към небето.
2. Картите се изработват от хора и винаги е възможно да има непълноти, неточности и нови пътища, които не са отразени във Вашата карта.
3. Доста от грешките се получават от неправилни настройки, а именно клиентът е влязъл в настройките на устройството, променил е някои от тях и съответно устройството започва да изчислява неподходящи маршрути.
Поради тези 3 причини, безупречна навигационна система не съществува и всяка марка GPS, в някои случаи, ще допуска грешки. Уведомяваме Ви, че ние не носим вина за грешки, допуснати от GPS устройството и не можем да гарантираме пълнотата на картите, както и безпогрешната работа на която и да е навигационна система. Грешките обаче могат да бъдат значително по-малко, ако GPS устройството е добре настроено, има най-актуалните карти и чувствителен GPS приемник.
9. Аз имам автомобил с оригинална навигация и ми трябва DVD диск или карта?
Тъй като Вашата оригинална навигация е специфична, картите които ние предлагаме, не са съвместими с нея и поради тази причина не можем нищо да предложим, тоест ние не разполагаме и не доставяме DVD, CD или SD карта, подходяща за Вашия автомобил. Независимо каква марка е автомобилът, препоръчваме Ви да се обърнете към официалния представител, тъй като ние не можем да помогнем във Вашия случай. Ние знаем, че цените в официалния представител са високи, но не можем да помогнем и не предлагаме карти за оригиналнo вградени навигационни системи.
10. Навигационната система не хваща GPS сигнал?
Независимо каква марка и модел е Вашето устройство, за да хване сигнал е необходимо да има видимост към небето. Възможни са следните 4 случая:
1. Ако сте в сграда и няма видимост към небето, хващането на сигнал е невъзможно.
2. Ако сте в сграда, близо до прозорец или на открито, но около Вас има обекти, скриващи част от небето, хващането на сигнал ще е затруднено. Причината хващането на сигнал да е затруднено, е че няма пълна видимост към цялото небе. В този случай е възможно устройството да не хване сигнал или да успее, но да се забави повече от половин час.
3. Ако сте на открито и около Вас няма високи сгради или други обекти, скриващи видимостта, хващането на сигнал ще бъде най-бързо. Най-вероятно ще отнеме от няколко минути до половин час, в зависимост от модела на устройството.
4. GPS сигнала се предоставя за ползване безплатно от американското правителство. Възможно е също тази безплатна услуга да бъде спряна или ограничена. Например при извънредни ситуации, военни конфликти и др. Ако безплатното предоставяне на GPS сигнал бъде спряно, Вашата GPS навигация няма да хване GPS сигнал. Ние не носим отговорност при подобни форсмажорни обстоятелства.
Забележка: най-бавно е първото хващане на сигнал, когато устройството не е пускано от много време или когато се е преместило на повече от 100 км, като в този случай е възможно хващането на сигнал да стане след повече от 30 минути. Повторното хващане на сигнал ще бъде значително по-бързо. Също така имайте предвид, че GPS сигналът е радио сигнал и неговата сила не е постоянна.
11. Как се обновява европейската карта на навигационни системи Garmin?
Повечето нови модели навигационни системи на марката Garmin имат право на безплатно доживотно обновяване на карта "City Navigator Europe", която покрива цяла Европа, включително България. За разяснение, всеки модел, който има буквите "LM" или само "M" (за моделите след 2019-та година е само М) в името си има безплатно обновяване на картата "City Navigator Europe". Буквите "LM" са съкращение на "Lifetime Maps", което буквално се превежда "Доживотни Карти". Ако устройството е по-старо и няма буквите "LM" в името си е необходимо обновяването да се закупи.
Обновяването "Lifetime Maps" се предоставя от garmin.com и е безплатно, когато клиентът сам го извършва. За да се извърши обновяването е необходимо да се изтегли и инсталира програмата "Garmin Express", която също е безплатна. Тази програма прави връзката между Вашата навигация и сайта garmin.com. За моделите, които имат WiFi е възможно обновяване без свързване с компютър, свързвате навигацията с Интернет посредством вградения WiFi и обновявате. Обикновено процедурата по обновяване отнема няколко часа. Препоръчваме обновяването да се прави, когато разполагате с повече време, защото е възможно прекъсване на връзката и устройството да остане без никакви карти. Нашият съвет е да не правите обновяването в последния момент.
12. Как се обновява българската карта OFRM GEOTRADE за навигационни системи Garmin?
За да получавате по-новите версии, трябва да се регистрирате в сайта karta.bg. Необходимо е да следвате описаните стъпки:
1. Свързвате Вашето устройство с компютър посредством USB кабел.
2. В паметта на устройство намирате файла "serial.txt", в който е записан серийния номер.
3. Правите регистрация в сайта karta.bg, като посочите въпросния сериен номер и други необходими данни.
4. От сайта karta.bg сваляте по-новата версия и я записвате във Вашето устройство. Новият файл трябва да препокрие стария.
Забележка: регистрацията трябва да се извърши до 90 дни от закупуването на уреда, като може да е необходимо да изпратите на karta.bg копие от гаранционната карта.
13. Аз имам навигация ТомТом, искам българско меню и нови карти?
За всички модели на ТомТом има българска гласова навигация, за по-новите модели има и меню на български, но за по-старите модели няма меню на български. Картите на навигационни системи ТомТом се обновяват срещу заплащане, от сайта на ТомТом. Ние препоръчваме картите да бъдат закупувани от официалния сайт на ТомТом. За да получите информация какви са цените и съответно да закупите или обновите Вашите карти, посетете следния адрес:
www.tomtom.com/drive/maps-services/shop/travel-map/
Цените варират в зависимост от избрания пакет и обикновено са в границите на 30-60 паунда. Възможно е да доставите устройството в нашия офис и ние да платим всичко и да обновим устройството. Вие заплащате на нас цената на избраните карти 30-60 паунда плюс 25 лева за цената на услугата.
14. Аз искам навигация за камион?
От доста време на пазара се продават устройства, които са с професионална опция за камион. Задавате височина, тонаж, дължина и други характеристики на превозното средство и устройството изчислява маршрут за товарен автомобил, съгласно зададените параметри. Тези устройства можете да намерите на нашия сайт в раздел "Навигация за камион".
Забележка: имайте предвид, че въпреки професионалната опция за камион, има вероятност устройството да допусне грешка, за това Ви съветваме винаги да преглеждате внимателно направения маршрут и да спазвате ограниченията и пътните знаци.
15. Навигацията не иска да се включи, какво да правя?
Нашият опит показва, че най-често причините са следните:
1. Няма достатъчно ток в батерията.
В този случай е необходимо да включите устройството да се зарежда и да опитате да го пуснете отново, на по-късен етап, когато батерията се е заредила.
2. Необходимо е бутонът за включване да се задържи.
Някои устройства са проектирани така, че да се включват след задържане на бутона, тоест необходимо е да натиснете бутона за включване и да го задържите, в някои случаи повече от 5 секунди.
3. Устройството е временно блокирало, необходим е рестарт.
Възможно е устройството да е временно блокирало, за да се оправи е необходимо да се направи рестарт. В зависимост от модела, бутонът за рестарт се намира на различно място, в повечето случаи, въпросният изглежда като малка дупчица с диаметър 1 милиметър, в която трябва да се натисне с нещо тънко. Ако устройството е с подменяща се батерия, препоръчваме да я извадите за няколко секунди и след това да я върнете обратно.
4. Устройството се е развалило и е необходимо да се ремонтира.
Имайте предвид, че в 80% от случаите устройството не е за ремонт, а се наблюдават една или комбинация от няколко от описаните по-горе причини 1. 2. и 3. Така че, препоръчваме да ги прочетете внимателно още един път и да изпълните препоръките.
16. Аз имам друг проблем?
Ако не намирате отговор на Вашия въпрос тук, тогава вижте следната страница, където сме описали по-подробно доста от проблемите, които клиентите са имали, а също и начини за тяхното решение:
https://gps6.bg/gps-navigacia-problemi