Условия и принципи на работа.
1. Начин на поръчка:
Можете да поръчате като следвате 3 лесни стъпки. Изберете желания продукт, натиснете върху бутона "КУПИ", попълнете Вашите данни и финализирайте поръчката (през сайта поръчки се приемат денонощно). По-подробна информация за начина на поръчка с разяснения и снимки можете да намерите тук. Договорът за продажба се счита за сключен след обаждане от наша страна по телефона и потвърждаване на наличност от наша стана, тоест след нашето потвърждение за наличност по телефона. Преди да потвърдим по телефона нямаме сключен договор. Когато потвърдим ще сменим статуса на поръчката на "Обработва се", за което ще получите имейл. Поръчки със статус "Чакаща" и "Чака внос" не са потвърдени и е възможно да бъдат отказани от всяка страна без да дължи обезщетение на другата страна.
2. Срокове:
Най-често срокът за доставка с куриер е от 1 до 3 работни дни. За големите населени места доставката обикновено става на следващия работен ден. Точният срок зависи от натовареността на куриерите и от графика им за доставки (ние нямаме контрол върху куриерските фирми и не носим отговорност при забавяне, причинено от куриерите). Срокът зависи също и от това къде е наличен продуктът, тоест ако е наличен в склад извън България доставката се удължава с 1 до около 6 седмици. Ако сте избрали плащане с TBI Bank, срокът за доставка се удължава с 3 или повече работни дни.
3. Наличност:
В нашия обект не държим стоки в наличност. Работим с наличностите на различни складове. Не гарантираме наличността на продуктите. Голяма част от продуктите са налични в български складове и се доставят бързо, има обаче единични продукти, които се намират в складовете извън България. Ако продуктът, който сте поръчали го няма в български склад, доставката се забавя. Обикновено в този случай доставка до България отнема от 1 до около 6 седмици.
4. Метод на доставка:
За България доставяме продуктите на посочен от Вас адрес или офис на куриерите. Най-често използваме куриерските услуги на СПИДИ или ЕКОНТ. Доставките до адрес се извършват от 9:00 до 18:00 в работен ден. Доставките до офис обикновено се намират в желания офис на куриерите още в началото на работния ден. Куриерите обикновено изпращат SMS за потвърждаване, но в някои случаи пропускат, ако имате проблем с получаването на SMS свържете се с куриерите. За Европа прочетете тези условия.
5. Плащане:
Най-често използваме наложен платеж, тоест плащате на куриера при доставката на продукта. Предлагаме и плащане по банков път, в този случай поръчката започва да се обработва след като плащането постъпи в нашата банкова сметка (поради злоупотреби не можем да приемем само платежното, тоест необходимо е физически парите да пристигнат в сметката ни). Можете да платите и с PayPal, или на кредит с TBI Bank. В някои от офисите на куриерите е възможно наложения платеж да се плати с кредитна карта, необходимо е предварително да се свържете с куриерската служба и да се информирате дали тази услуга се предлага в желания от Вас офис.
6. Цени и фактури:
Всички цени в сайта са крайни и задължително включват ДДС. Към всяка поръчка получавате фактура, ако попълните данни за фирма получавате фактура на фирма, ако няма данни за фирма получавате фактура на частно лице, и в двата случая във фактурата има включено ДДС. Фактурата е в електронен вариант и можете да я изтеглите и принтирате след като изпратим поръчката. Забележка: когато правите вашата поръчка използвайте валиден имейл. Съгласно чл.113, ал.4 от ЗДДС издаването на фактура или корекция по вече издадена фактура се извършва в срок до 5 (пет) календарни дни от датата на покупка.
7. Цена на доставката:
Цената на доставката е: 0 лв., 6 лв. или 8 лв. Безплатната доставка е възможна до офис на куриерската фирма СПИДИ в България. Тя е валидна за поръчки на стойност над 200 лева. Безплатна доставка означава доставка за наша сметка, тоест ние плащаме разходите по доставка, а също и разходите по такси и комисионни свързани с плащането. Вие плащате само цената на продукта и нищо друго допълнително. При желание за доставка с друг куриер различен от СПИДИ цената да доставката и допълнителните такси за наложен платеж, ако има такива, се поемат от клиента.
8. Лични данни:
Когато правите поръчка при нас, Вие се съгласявате с нашата декларация за поверителност, която е част от нашите общи условия. По имейл ще получите важна информация свързана с Вашата поръчка като номер на товарителница, парола за вход и други, поради тази причина посочете валиден и често използван от Вас имейл. Нашият сайт има SSL сертификат, това означава, че използваме HTTPS протокол и е предпоставка за по-висока сигурност, защото данните, които въвеждате се криптират.
9. Непотвърдени поръчки:
Когато направите нова поръчка тя е непотвърдена и има първоначален статус "Чакаща". Ние проверяваме за наличност и след това потвърждаваме поръчката като променяме нейният статус на "Обработва се". В повечето случаи стоките са налични, но по някога наличността в складовете се изчерпва преди системата да обнови количествата. Ако наличността се е изчерпала ние нямаме възможността и задължението да доставим стоката, но имаме ангажимент да Ви уведомим за изчерпаната наличност. Поръчки със статус "Чакаща" и "Чака внос" не са потвърдени и е възможно да бъдат отказани от всяка страна без да дължи обезщетение на другата страна.
10. Връщане до 14 дни:
Клиентите, които са физически лица имат право да върнат продукта в срок от 14 работни дни от датата на получаване. Условията са описани тук. Препоръчваме да пазите внимателно и грижливо поръчания продукт, както и всичко свързано с него. Не обновявайте софтуера на устройството. Не подлежат на връщане продукти по индивидуална поръчка. Бланка за рекламация и връщане тук.
11. Отстъпки:
Ако изберете плащане с банков превод ще получите 1.2 % допълнителна отстъпка. Отстъпката 1.2 % не важи при бърза поръчка с един клик и при поръчки по телефона. Ако имате код за отстъпка въведете го и сайта автоматично ще преизчисли цената. Отстъпки по телефона не се правят и не се коментират. Отстъпки могат да се предложат, когато процесът е оптимизиран и не се губи време, за това трябва клиентите да са наясно с продукта и да нямат въпроси.
12. Конфиденциалност и отстъпки:
Всички данни, които споделяме с наши бъдещи и настоящи клиенти са конфиденциални и не бива клиентите да ги споделят с трети лица. Например, грешна практика е ако предложим специална цена и/или код за отстъпка, клиента да разкрие това предложение пред трети лица, например с цел да получи още по-добра цена. Това е нарушение на нашата политика за конфиденциалност. В този случай клиентът губи всички отстъпки и кодовете за отстъпка стават невалидни.
13. Гаранция:
Всички клиенти имат право на гаранционно обслужване. Всички продукти са нови и имат гаранция. Продуктите пристигат при Вас с гаранционна карта. При проблем се обръщате към нас или към официалния сервиз на съответната марка. Ако изпращате продукт към нас, трябва предварително да ни уведомите. Пратки изпратени към нас без да сте ни уведомили предварително се отказват автоматично.
14. Преглед на пратката:
За да сте сигурни и спокойни, когато поръчвате, всяка пратка, която изпращаме има опция за преглед, тоест преди да платите можете да видите продукта. С тази опция ние Ви даваме по-голяма сигурност, защото Вие първо ще видите и след това ще платите. Моля имайте предвид, че рекламации за несъответствие, външен вид и т.н се приемат, само ако пратката е прегледана пред куриера.
15. Застраховка и сигурност:
Всички пратки са застраховани, но за да е валидна застраховката продуктът се разопакова и проверява пред куриера. Ако пратката е повредена трябва в присъствието на куриера да се съставя протокол. Ако установите повреда на по-късен етап се приема, че повредата е възникнала след като се получили пратката.
16. Невалидни данни:
Ако сте попълнили грешни данни, например: грешен имейл, невалиден адрес, грешен/неактивен телефонен номер и др. поръчката няма да бъде обработена. Ще е необходимо да се свържете с нас и да ни изпратите верните данни. Не се обработват поръчки с международен телефонен номер. Необходимо е телефонният номер да е на български оператор.
По-долу сме цитирали без редакция важни членове от ЗЗП. Препоръчваме да се запознаете с тях и да имате предвид, че въпросните са част от нашите общи условия:
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) (Нова – ДВ, бр. 61 от 2014 г. , в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) (Предишна ал. 3 – ДВ, бр. 61 от 2014 г. , в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
Чл. 55 (1) Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект и когато търговецът не е предложил да прибере стоките сам, потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на търговеца или на упълномощено от него лице без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на търговеца за решението си да се откаже от договора по чл. 52. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят изпрати или предаде стоките обратно на търговеца преди изтичането на 14-дневния срок.
(2) Потребителят заплаща само преките разходи за връщането на стоките по ал. 1 с изключение на случаите, когато търговецът се е съгласил да ги заплати, или ако търговецът не го е уведомил, че разходите за връщане на стоките се заплащат от потребителя.
(3) При договор извън търговския обект, когато стоките са били доставени в дома на потребителя в момента на сключването на договора, търговецът е длъжен да прибере стоките за своя сметка, ако естеството на стоките е такова, че не позволява те да бъдат върнати по обичаен начин по пощата.
(4) Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране. Потребителят не носи отговорност за намалената стойност на стоките, когато търговецът не го е уведомил за правото му на отказ по чл. 47, ал. 1, т. 8.
(5) Когато потребителят упражни правото си на отказ, след като е направил искане по чл. 48, ал. 3 или чл. 49, ал. 9, той заплаща на търговеца пропорционалната сума на това, което действително му е било предоставено до момента, в който потребителят е уведомил търговеца за упражняване правото на отказ.
(6) Пропорционалната сума по ал. 5, която потребителят трябва да заплати на търговеца, се изчислява въз основа на крайната цена, уговорена в договора. Ако крайната цена е прекомерно висока, пропорционалната сума се изчислява въз основа на пазарната стойност на това, което действително е било предоставено.
Орган за алтернативно решаване на потребителски спорове („орган за АРС“), в чийто обхват на дейност попада ТЪРГОВЕЦЪТ по смисъла на чл. 181н, ал. 4 от ЗЗП са Помирителните комисии към Комисията за защита на потребителите. Спорове могат да се разрешават и чрез Европейската онлайн платформа за решаване на спорове („ОРС“).