30 най-често срещани проблеми при GPS навигациите и техните решения


Добре е да се има в предвид, че навигацията е помощно средство, тоест тя помага, а решенията се взимат от шофьора. Всички навигации грешат, ако бяха безгрешни нямаше да има нужда от шофьор.


1. Защо навигацията не хваща GPS сигнал?
Хващането на сигнал е невъзможно, ако се намирате в сграда и навигацията няма видимост към небето. Ако сте в сграда, в близост до прозорец, но около Вас има обекти, скриващи част от небето, хващането на сигнал ще бъде трудно и вероятно ще отнеме повече време. Най-бързо навигацията ще хване GPS сигнал, ако сте на открито с пряка видимост към небето.

2. Защо навигацията допуска грешки ?
GPS сигналът не е постоянен, той може да бъде по-слаб или по-силен. Когато е по-слаб навигацията не успява да Ви позиционира точно и това води до грешки в изчисленията. За да хване сигнал навигацията задължително трябва да има видимост към небето. Картите се изработват от хора и се променят непрекъснато, възможно е някои нови пътища все още да не са отразени в картите. Добре е картите да се обновяват възможно най-често. Неправилните настройки на навигацията също могат да доведат до грешки в изчисляването на маршрут и в гласовите указания. Препоръчваме да прегледате предварително всички настройки.

3. Защо навигацията изчертава странни маршрути?
Проверете настройките на маршрута, като задължително поставите отметки на заплатени периоди, еднократни такси и магистрали. В заплатени периоди и еднократни такси реално попадат винетките, които са задължителни за извънградските пътища. Ако сте премахнали отметките пред тези опции и се опитвате да стигнете от един град до друг, то навигацията най-вероятно ще каже, че не може да изчертае маршрут или ще изчертае маршрут през планински пътища или други странни месности, защото сте избрали да избягва винетките.

4. Защо навигацията не ме прекарва през магистрали?
Проверете настройките на маршрута, като задължително поставите отметки на заплатени периоди, еднократни такси и магистрали. В заплатени периоди и еднократни такси реално попадат винетките, ако махнете отметките пред тях навигацията ще избягва магистралите. Проверете въведения маршрут, често се случва навигацията да Ви сваля от магистрала, защото поради Ваша грешка сте въвели маршрут в обратна посока.

5. По този маршрут, който ми изчисли навигацията, никой не минава?
По този маршрут, който ми изчисли навигацията, никой не минава, той е пълен с дупки. За съжаление навигацията не се съобразява с дупките. Навигацията също избира пътя, който е обозначен с по-висока средна скорост. Например, пътят, който тя е избрала е обозначен с максимална скорост 90 километра в час, а другият, който Вие смятате за по-правилен е отбелязан като път с максимална скорост 50km/h, затова навигацията избира този с 90km/h, като по-бърз, въпреки че може да не е най-подходящия избор.

6. Навигацията ми изчислява маршрут, но аз не съм съгласен с него?
Доста често клиенти проверяват навигациите и са недоволни от изчисления маршрут, защото смятат, че той не е подходящ. Това обаче не означава, че маршрутът е грешен. За да се установи причината, трябва да се направи анализ на маршрута. Често навигацията е избегнала даден път, защото има ограничения за товарни автомобили над определен тонаж, клиентът иска да мине по този път, но всъщност не е позволено и затова навигацията го избягва. Друг случай е, когато клиентът е свикнал да минава по определен път и очаква навигацията да го прекара по същия път, но всъщност навигацията е избрала по-добър маршрут или пък клиента иска маршрут който е по-добър, но е много по-дълъг като разстояние, а навигацията е избрала маршрута, по който ще стигне по-бързо. Възможно е също да има и грешки в картите и наистина маршрутът да е неправилен, но обикновено картите са ОК, а проблема е субективен и не е основан на факти.

7. Ако навигацията е по-скъпа по-малко проблеми ли ще имам?
Независимо дали навигацията е скъпа или евтина проблемите могат да се проявят, защото проблемите са свързани най-вече с неумението на клиентите да работят с навигация. Разбира се има и проблеми свързани с грешки в картите и дефектирали устройства, но болшинството от проблемите са свързани с неумение за работа с GPS навигацията. По-скъпата навигация е изработена по-качествено и съответно шанса да се дефектира е по-малък, това е един силен плюс и определено препоръчваме по-скъпата навигация поради по-качествената изработка, но за грешните маршрути основната причина е незнанието на клиентите. За това препоръчваме да прочетете внимателно всички въпроси и отговори на тази страница.

8. Защо навигацията изчертава права линия, вместо маршрут?
Включили сте режим "Офроуд". Необходимо е да отидете в настройки на маршрут и да изберете режим "На пътя".

9. Натискам върху бутона за навигация, но нищо не се зарежда?
Най-честата причина за това е, че някой е правил различни настройки и е изтрил настройката за "пътя за навигацията", тоест това не е технически проблем на навигацията, а се случва поради грешка при работата с устройството. Обикновено причината е, че някой е възстановил фабричните настройки на навигационната система. За да се оправи, е необходимо "пътя за навигацията" да се настрои отново. Това става с няколко натискания на екрана, необходимо е да намерите къде е тази настройка, след което да настройте кой ".exe" файл да бъде стартиран и след това да дадете запис. Можете да видите видеоклип как се прави това, като натиснете тук. За различните устройства бутоните и менюто изглеждат различно, но принципът е един и същ. Също добре е да се има предвид, че когато устройството е включено към компютър, програмата за навигация не работи, за да се оправи, е необходимо устройството да не бъде включено към компютър.

10. Натискам по екрана на едно място, а се натиска на друго ?
Екранът на навигацията се е разкалибрирал, необходимо е от менюто на навигацията да намерите и стартирате настройката "Калибриране", след това на екрана ще се появи едно хискче, което трябва да следвате, като натискате точно върху него и накрая да запаметите настройката. Акцентът тук е да натискате точно върху хиксчето. Ако това не реши проблема, необходимо е да се обърнете към сервиз.

11. Навигацията не се включва, какво да направя?
Нашият опит показва, че най-честата причина една навигация да не може да се включи е проблем със зарядното - то не успява да я зареди или е изгоряло. По този начин батерията се изтощава напълно и навигацията не се включва. Възможно е също навигацията да е временно блокирала - в този случай използвайте бутона за рестарт, който представлява малка дупчица, в която трябва да натиснете с нещо тънко. Препоръчваме винаги да зареждате навигациите с техните оригинални зарядни, които са били включени в комплекта. Втората и по-рядко срещана причина е дефект в устройството - например изгоряла дънна платка (тук ще отворим една скоба и ще дадем следния пример: над 50 процента от устройствата, които се връщат при нас имат проблем със зарядното, ние казваме това на клиентите, но те поради липса на доверие решават да изпратят продукта към нас, а за да се избегне това напразно изпращане на работещи навигации, подчертаваме да се проверяват зарядните по-детайлно и да се знае, че когато батерията е паднала напълно е необходимо по-мощно зарядно, по възможност същото като оригиналното). Често срещан случай е също клиентите по невнимание да сменят зарядните и да зареждат навигацията не с оригиналното зарядно, а с друго. Другото зарядно може само да поддържа тока и да показва, че се зарежда, но всъщност да няма зареждане, за това е добре да се има предвид, че не всяко зарядно може да зарежда всяка навигация и да не се правят размени на зарядните.

12. Зарядното работи аз го тествах?
Да ама не. Често клиенти правят тази грешка. Те тестват зарядното с друга навигация и си правят грешния извод, че то работи без проблем с всички навигации. Но това не е така, някои навигации работят само с тяхното си зарядно и съответно, ако го смените с друго навигацията няма да работи (въпреки ще сте го тествали), тоест някои навигации си работят само с тяхното зарядно и не работят с друго. За това преди да изпращате навигация за ремонт (че не се включва) се уверете, че я ползвате с нейното оригинално зарядно, а не с друго. Няма смисъл да изпращате за ремонт здрава навигация само, защото сте тествали грешно зарядно по грешен начин.

13. Въведох един адрес, а навигацията ме връща обратно към друг?
За да обясним по-ясно този проблем, ще дадем следния интересен пример: Аз посочих с пръст на атлас върху София, но всъщност пръста ми сочеше Пловдив. Логиката тук е, че това не е проблем в атласа, а е проблем на човека, който посочва с пръст, т.е трябва да е сигурен какво е посочил. Като се пренесем при GPS навигациите често клиентите мислят, че са въвели един адрес, а всъщност са въвели друг. Обикновено при разговор по телефона препоръчваме да се прегледа целия маршрут на картата, като целта на това е да се види дали не е зададена някоя точка, която да кара навигацията да се опитва да Ви заведе там. Решението на този проблем е да се проверява този адрес, като се видят и съседните улици, а също и дали населеното място е правилното. Това може да се направи с приближаване, отдалечаване и преглед на картата.
Ще дадем още един пример от нашата практика, който ще Ви помогне да разберете колко важно е да проверите целия маршрут на картата:
Клиентка пътува по магистралата от Бургас за София, но навигацията постоянно я сваля от магистралата и връща обратно (и клиентката естествено е разочарована и обвинява навигацията). Когато навигацията пристигна при нас установихме, че клиентката е въвела маршрут от Бургас до София, но с междинна точка в Обзор. Това е причината навигацията да я води в обратна посока, защото клиентката пътува по магистралата от Бургас към София, но поради невнимание е отбелязала, че трябва да мине през Обзор, тоест клиенката шофира към София и е убедена, че е задала адрес София, но всъщност фактите показват, че е задала Обзор. Една предварителна проверка на целия маршрут, с приближаване и отдалечаване на картата, би спестила това объркване, както и загубата на време и пари за изпращане към нас и диагностика.

14. Защо навигацията ме върти в кръг и постоянно преизчислява маршрута?
Някои навигации имат опция "Заключи на пътя". Например: Вие сте на пътя, но поради грешка в сигнала GPS навигацията преценява, че се намирате на 50 метра от пътя, някъде в празното поле, затова автоматично Ви премества на най-близкия път и по този начин Вие като ползвател на навигацията изобщо не разбирате за това, че е имало грешка. Доста често това работи много добре. Проблем обаче се появява, ако сте на място, където има много преплитащи се пътища в този случай е възможно навигацията да Ви прехвърли на грешен път и да се получи по-голямо объркване или така нареченото от клиентите "навигацията ме върти в кръг", защото навигацията постоянно Ви прехвърля от един път на друг. Решението на този проблем е да изчакате GPS навигацията да хване по-стабилен сигнал или да прегледате картата, и да изберете най-добрия маршрут въз основа на Вашата преценка.

15. Как се търси по име на фирма и точки на интерес?
В зависимост от модела и марката на навигацията търсенето по име на фирма се прави от точки на интерес. Необходимо е да въведете държава и град, а след това и да изпишете правилно името на фирмата или обекта. При въвеждане на името, препоръчваме клавиатурата да е на латиница. Добре е да се има предвид, че се търси в радиус от няколкостотин километра, тоест ако изберем адрес в Германия няма да намерим фирма, ако нейният адрес е в Испания. Можете да видите клип с подробно разяснение тук и тук.

16. Тъча отказа да работи, какво да направя?
Възможно е навигацията да е блокирала. В този случай опитайте да reset-нете устройството, като натиснете с нещо остро (например химикал или кламер) в дупчицата на задния панел, обикновено над нея пише Reset. Така устройството ще се рестартира, ако е блокирало и проблемът ще бъде решен. Възможно е също тъчът да е дефектирал, тоест ако след рестарт тъчча продължава да не работи (натискате върху екрана и той не реагира) най-вероятно се касае за хардуерен проблем в този случай навигацията трябва да бъде отремонтирана в сервиз.

17. Как да сравня правилно GPS сигнала на две различни навигации?
Максималното време за да събере една навигация цялата информация за сателитите е 24 часа, тоест ако навигациите са работили заедно 24 часа само тогава могат да се сравнят правилно. Ако едната е работила 24 часа, а другата е нова и е пусната преди малко, ще получите грешна информация при сравняването. Това е така, защото старата Ви навигация вече е събрала пълната информация за спътниците, а новата няма тази информация и ще и трябва време за да я събере. С това искаме да кажем, че е голяма грешка да се сравняват 2 навигации, едната от които е работила много време, а другата е пусната преди малко. Подобно сравнение ще даде подвеждащи резултати!

18. Картите са стари?
Често се случва клиентите да забележат дадено кръстовище (или друга част от картата), където информацията не е актуализирана от няколко години, това обаче не означава, че цялата карта е стара, тоест картите се правят от хора и винаги е възможно нещо да са пропуснали. Пропускът на това място не означава, че цялата карта е от преди 5 години, защото на други места информацията е актуална и е от преди няколко месеца. Не е възможно в карта от преди 5 години например, да има информация, която е излязла преди няколко месеца.

19. Навигацията не ми намира адреса?
Една от причините е, че адреса го няма въведен в картата, в този случай е добре да разгледате картата и да изберете някой друг адрес, който е близо до желания от Вас. Друг по-често срещан случай обаче е, адреса да го има, но клиентът да го въвежда по грешен начин, например адресът е изписан с двойна буква "nn", но клиентът го изписва с единична. Например написано е "Hannover" а клиентът въвежда Hanover. Това е само един пример, буквата може и да e друга, проблемът е, че клиентите въвеждат в навигацията адрес, но поради невнимание го изписват по грешен начин. Друг пример е, адреса да се въвежда изцяло грешно, тоест въвеждат се думи, които нямат нищо общо с търсената улица (улицата се казва по друг начин). За да е сигурно, че изписвате адреса правилно е най-добре да отворите картата, да приближите достатъчно върху адреса и да видите как е изписан. Ако не знаете къде желаете да отидете, а също не знаете как се пише адреса, това е проблем при който ние трудно можем да помогнем, най добре е да отделите време и да прегледате в детайли за да видите как се пише адреса в навигацията или пък да използвате въвеждане на координати.

20. Въвеждам адрес в навигацията, но ми изчезват букви?
Клиентите често смятат, че изчезването на някои букви, при опит за въвеждане на адрес, е проблем с навигацията. Това обаче реално не е проблем, а начина на работа на навигациите. Скриването на буквите се получава с цел въвеждането да е по-удобно и по-бързо, тоест изчезват буквите от които няма смисъл. Например: искаме да въведем град София. Пишем първо буквата "С", при което доста от буквите се скриват, една от оставащите е буквата "О", защото има населено място, което започва със "С" и втората буква е "О", в случая СОФИЯ. Изчезва например буквата "Ж", защото няма населено място което да започва със "СЖ". Това улеснява хората, защото когато изчезнат буквите, които не са необходими, адресът се въвежда много по-бързо. Клиентите, които не знаят за този принцип на работа, веднага остават с впечатлението, че има ограничение за въвеждане на адреси, а всъщност такова ограничение няма, просто могат да се въвеждат само адреси, които реално съществуват.

21. Какво отклонение дава навигацията?
В идеалния случай би трябвало да може да се определи с висока точност местоположението на GPS приемника. На практика обаче в определянето на точното местоположение има отклонение, което при добри условия е под 10 метра. Това се дължи на няколко причини: неточно определяне на позицията на спътниците, грешка в часовниците, влияние на йоносферата и тропосферата, отражения в сгради. Някои от тези причини не могат да бъдат контролирани от Вас, затова е добре да се има предвид, че всяка навигация може да Ви даде точност под 10 метра при добри условия и грешка по-висока от 500 метра поради някоя от посочените по-горе причини. Също имайте предвид, че максимална точност може да се очаква след по-продължителна работа. Например при работа повече от 24 часа без прекъсване, навигацията е събрала информация за всички сателити и точността е най-висока, тоест ако сравняваме 2 навигации е добре и двете да са работили заедно за повече от 24 часа за да се получи точно сравнение.

22. Смених зарядното и навигацията прави проблеми?
Често се получава клиентите да сменят зарядното с друго и да зареждат навигацията с другото зарядно. С другото зарядно клиентите си зареждат телефон и са сигурни, че то работи. Да обаче ние установихме, че често това друго зарядно не е достатъчно мощно или има друга несъвместимост и въпреки, че работи с телефона Ви то не може да зарежда навигацията. Тя започва да се изключва да показва само черти или бели екрани. За това препоръчваме винаги да поверявате зарядното и да се уверите, че то е подходящо за Вашата навигация. Също не използвайте разклонители и удължители при зареждането, защото те намаляват тока (има загуби) и е възможно да са причината за Вашите проблеми.

23. Обновяване на картите как и за кои устройства?
Обновяването зависи от производителя на устройството. Някои марки имат право на безплатно обновяване. При други марки и модели обновяването е платено. Препоръчваме да се свържете с производителя на Вашето устройство за да проверите за обновяване. Препоръчваме също да не обновявате устройството точно преди да тръгнете на път, тъй като е възможно временно сайтовете за обновяване да не работят, а ако картите в устройството вече са се изтрити, да останете без навигация в деня на пътуването си.

24. Карам камион, но навигацията ме вкарва в забранени за камион улици?
Първата причина за това е настройките, тоест въпреки, че сте купили навигация за камион трябва да я настроите като въведете данните за Вашия камион като височина тонаж и други. Това е така защото нуждите на клиентите са различни и всеки сам си въвежда данните според това какво превозно средство кара. Често се обаждат клиенти, които изобщо не са въвели данните за камиона (избран е лек автомобил) си и се учудват защо навигацията ги вкарва в забранени улици. Друга причина обаче може да бъде и грешки в картите поради тази причина препоръчваме обновяване на картите до най-новата версия и да се има предвид, че въпреки обновените карти пак е възможно да има липсващи ограничения.

25. Защо навигацията като съм настроил за камион 40 тона ме прекарва през Владя където има ограничение по 12 тона?
В Интернет има информация, че този участък няколко месеца е затворен за над 12 тона от от 14 ч. до 20 часа след това отново е отворен и след това пак е затворен. Поради тази причина производителите на картите не са сложили това ограничение, защото въпросното ограничение няколко месеца го има след това го няма. Ако след няколко месеца махнат това ограничение други клиенти ще имат точно обратното оплакване. За това е най-добре ограничението да го няма и като шофирате на гледате знаците в момента, защото е възможно когато минавате от там ограничение да няма. Ако това ограничение се задържи повече от няколко години без да се променя най-вероятно ще се появи в картите за постоянно. Надяваме се разбирате, че не е възможно навигацията да следи знаците и да знае точно в момента дали има или няма ограничение. Въпреки, че примера е за Владя той важи на много други места!

26. Защо в картите на Google има повече информация?
Да, картите в Google Maps може да са по-актуални, това е така защото много хора споделят грешки в картите. Google оправят тези грешки бързо като така се получава по-бързо актуализиране на картите и по-голяма точност. Също добре е да се има предвид, че Google разполагат с мощни компютри и скъпи сървъри, а Вашата самостоятелна GPS навигация няма тези ресурси. Картите на Google обаче се теглят в реално време от Интернет и този метод не е подходящ за самостоятелна GPS навигация, защото може да няма Интернет (или да прекъсва), там за където пътувате, също е възможно да платите допълнително за Интернет трафик.

27. Навигацията спря да говори ?
Причините са няколко:
1. Включен е FM трансмитера. Ако това е така, то звукът спира да излиза от устройството и се прехвърля по FM честотата и може да се чуе през колоните на автомобила. За да има отново звук е необходимо да се потърси опцията FM трансмитер и въпросната да бъде изключена. Можете да видите клип с подробно разяснение тук. При различните модели менюто на навигацията може да изглежда по различен начин, но принципът си остава същия, тоест трябва да се изключи FM трансмитера. 
2. Звукът е много намален или изключен от настройките на програмата. В този случай е необходимо да намерите настройките на навигационния софтуер и да увеличите силата на звука.
3. Направена е настройка на маршрута offroad. В този случай навигацията спира да говори и изчертава маршрути, които са права линия от точка до точка. За да се появи звука е необходимо да влезете в настройките и да премахнете опцията offroad.
4. Говорителят на навигацията е изгорял. В този случай е необходимо устройството да пристигне в нашия офис, за да бъде сменен говорителя.
Нашият опит показва, че в повечето случаи причината за изчезването на звука е първата - включен е FM трансмитера, така че съветваме да проверите внимателно тази настройка, преди да предприемате друго действие.

28. Навигацията наистина се развали?
Да, възможно е. Няма устройство, което да не може да се развали независимо от ценовия клас. За това устройствата имат и гаранция, гаранцията не означава, че устройството няма да се развали, а че ако се развали, то ще бъде отремонтирано безплатно. Ако сте сигурни, че устройството има хардуерен проблем е необходимо да го изпратите към сервиза за ремонт. Статистиката показва, че за скъпите уреди дефектиралите устройства са под 1 процент, а за по-евтините под 5 процента. (1 процент означава, че 1 на всеки 100 уреда дефектира)

29. Има грешка в картите?
Да, възможно е. Картите се правят от хора и винаги е възможно да има допуснати грешки. Препоръчваме навигацията да се обнови до най-новата версия. Най-новата версия не гарантира липса на грешки, но колкото по-нови са картите толкова шанса за грешка е по-малък. За това при проблеми добра практика е обновяване на картите.

30. Навигацията не се включва?
Бихме желали да повторим и да акцентираме върху този проблем защото той се случва най-често. Не случайно повечето ръководства за електрически уреди като перални, хладилници, телевизори и други е написано проверете дали е включен към мрежата, причната да бъде написано това е че най-често клиентите допускат тази грешка да не подсигурят ток за уреда. Така се получава и с навигациите акцента тук, е че за да работи навигацията трябва да има ток и отговорност на клиента е да подсигури този ток, така че преди да търсите причина защо не се включва, проверете дали сте дали ток на навигацията.

Заключение: Всички написани тук проблеми са се случвали при различни клиенти, както с евтини, така и със скъпи навигации. Целта е да Ви запознаем с нашия опит, за да можете да вземете най-доброто решение и с анализ на ситуацията да решите проблема. Акцентираме върху това, че разбирането на навигацията и анализът са ключови за да решите Вашия проблем.

След като вече сте наясно с повечето проблеми и ако имате нужда от навигация можете да видите моделите, които ние продаваме:
Навигация за кола
Навигация за камион




 

Запишете се за нашия електронен бюлетин за да получавате специални оферти.

    ЗАПИС    
Грешен имейл! Готово: е записан успешно!