Най-често задавани въпроси и техните отговори.

 


 

1. Как мога да поръчам?


Можете да поръчате по телефона или по Интернет през нашия сайт. По телефона не може да се кандидатства на кредит и не могат да се ползват отстъпки. По-подробна информация за начина на поръчка можете да намерите тук..

 



2. Как да използвам кода за отстъпка?


Ако имате код за отстъпка можете да го използвате само когато поръчката се прави по Интернет през сайта. Кодовете са невалидни при поръчка по телефона. Натиснете тук за да видите по-подробна информация с картинки и разяснения.
 



3. Възможно ли е да видя устройството във вашия офис?


Според нас държенето на продукти на склад води до по-висока цена. Нашата цел са клиенти, които искат да купят по Интернет. За да постигнем по-добра цена за тези клиенти ние не поддържаме складови наличности. Когато клиент направи поръчка изпращаме куриер, който взима продукта от складовете и го доставя на адреса на клиента. Имайте предвид, че ако стойността на Вашата поръчката е над 200 лева, доставката е безплатна.

 


 

4. Искам да купя GPS приемник с точност до 1 метър?


Често клиенти се нуждаят от прецизен уред, например за земеделие или за някаква друга цел, където е необходима по-висока точност. Тук е добре да се отбележи, че при GPS технологията има допустима грешка, като точността е около 10 метра. Това е точност, която може да се постигне в идеални условия (на открито, без високи сгради, ясно време, изчакване повече време и други).
В този ред на мисли, ако Вие желаете точност задължително до 1 метър, то ще се разочаровате, добре е да подчертаем думите задължително до 1 метър. Продуктите ни са подходящи за клиенти, които имат нужда от точност около 10 метра и знаят, че тази точност варира и е възможно грешката на моменти да бъде и 100 метра. Възможно е точността на моменти да бъде и 2 метра, и дори още по-точно, но това не може да се гарантира, защото е свързано с много фактори. Това е така, защото GPS сигнала е радио сигнал, той се отразява от сградите, променя се от атмосферата и облаците, а също има и други фактори.
Добре е да отговорите на следния въпрос: За Вас подходящо ли е устройство, което често има точност около 10 метра, но е възможно в някои случаи да има по-голяма грешка ?
Гарантирана точност до 1 метър е възможно да се постигне, но това не става само с един обикновен GPS приемник. Тази точност се постига от уреди за военни цели или от уреди, които използват GPS технологията в комбинация с друга технология и подобни уреди са сравнително скъпи, като цените им обикновено са няколко хиляди лева.

 


 

5. Защо навигацията няма звук ?


Възможните причини са следните:

1. Включен е FM трансмитера. Ако това е така, то звука спира да излиза от устройството и се прехвърля по FM честотата и може да се чуе през колоните на автомобила. За да има отново звук е необходимо да се потърси опцията FM трансмитер и въпросната да бъде изключена. Можете да видите клип с подробно разяснение тук. При различните модели менюто на навигацията може да изглежда по различен начин, но принципа си остава същия, тоест трябва да се изключи FM трансмитера.
2. Звука е много намален или изключен от настройките на програмата. В този случай е необходимо да намерите настройките на навигационния софтуер и да увеличите силата на звука.
3. Говорителя на навигацията е изгорял. В този случай е необходимо устройството да пристигне в нашия офис за да бъде сменен говорителя.

Нашият опит показва, че в повечето случаи причината за изчезването на звука е първата - включен е FM трансмитера, така че съветваме да проверите внимателно тази настройка, преди да предприемате друго действие.

 



6. Защо моята навигационна система допуска грешки?
 

Добре е да се има предвид, че безгрешни GPS навигационни системи не съществуват. Това е така поради 3 основни причини:

1. Принципът на самото определяне на координатите има допустима грешка около 10 метра и то ако сигналът е силен, а ако сигналът е слаб е възможно грешката да бъде и повече от 100 метра. Имайте предвид, че GPS сигналът е радио сигнал и неговата сила не е постоянна, и че за да има сигнал, е необходимо да има добра видимост към небето.

2. Картите се изработват от хора и винаги е възможно да има непълноти, неточности и нови пътища, които не са отразени във Вашата карта.

3. Доста от грешките се получават от неправилни настройки, а именно клиентът е влязъл в настройките на устройството, променил е някои от тях и съответно устройството започва да изчислява неподходящи маршрути.

Поради тези 3 причини, безупречна навигационна система не съществува и всяка марка GPS, в някои случаи, ще допуска грешки. Уведомяваме Ви, че ние не носим вина за грешки, допуснати от GPS устройството и не можем да гарантираме пълнотата на картите, както и безпогрешната работа на която и да е навигационна система. Грешките обаче могат да бъдат значително по-малко, ако GPS устройството е добре настроено, има най-актуалните карти и чувствителен GPS приемник.

 



7. Натискам бутона за навигация, но нищо не се случва ?


Най-честата причина за това е, че някой е правил различни настройки и е изтрил настройката за "пътя за навигацията", тоест това не е технически проблем на навигацията, а се случва поради некомпетентна работа с устройството. Обикновено причина е, че някой е възстановил фабричните настройки на навигационната система. За да се оправи, е необходимо "пътя за навигацията" да се настрои отново. Това става с няколко натискания на екрана, необходимо е да намерите къде е тази настройка, след което да настройте кой ".exe" файл да бъде стартиран и след това да дадете запис. Можете да видите видеоклип как се прави това, като натиснете тук. За различните устройства бутоните и менюто изглеждат различно, но принципът е един и същ. Също добре е да се има предвид, че когато устройството е включено към компютър навигацията не работи за да се оправи, е необходимо устройството да не бъде включено към компютър.

 



8. Аз имам автомобил с оригинална навигация, и ми трябва DVD диск или карта?


Тъй като Вашата оригинална навигация е специфична, картите които ние предлагаме, не са съвместими с нея и поради тази причина, не можем нищо да предложим, тоест ние не разполагаме и не доставяме DVD, CD или SD карта, подходящо за Вашия автомобил. Независимо каква марка е автомобилът. Препоръчваме Ви да се обърнете към официалния вносител, тъй като ние не можем да помогнем във Вашия случай. Ние знаем, че цените в официалния представител са високи, но не можем да помогнем и не предлагаме карти за оригиналнo вградени навигационни системи.
 



9. Навигационната система не хваща GPS сигнал?


Независимо каква марка и модел е Вашето устройство, за да хване сигнал, е необходимо да има видимост към небето. Възможни са следните 4 случая:

1. Ако сте в сграда и няма видимост към небето, хващането на сигнал е невъзможно.

2. Ако сте в сграда, близо до прозорец или на открито, но около Вас има обекти, скриващи част от небето, хващането на сигнал ще е затруднено. Причината хващането на сигнал да е затруднено, е че няма пълна видимост към цялото небе. В този случай е възможно устройството да не хване сигнал или да успее, но да се забави повече от половин час.

3. Ако сте на открито и около Вас няма високи сгради или други обекти, скриващи видимостта, хващането на сигнал ще бъде най-бързо. Най-вероятно ще отнеме от няколко минути до половин час, в зависимост от модела на устройството.

4. GPS сигнала се предоставя за ползване безплатно от американското правителство. Възможно е също тази безплатна услуга да бъде спряна или ограничена. Например при извънредни ситуации, военни конфликти и др. Ако безплатното предоставяне на GPS сигнал бъде спряно, Вашата GPS навигация няма да хване GPS сигнал. Ние не носим отговорност при подобни форсмажорни обстоятелства.

Забележка: най-бавно е първото хващане на сигнал, когато устройството не е пускано от много време или когато се е преместило на повече от 100 км, като в този случай е възможно хващането на сигнал да стане след повече от 30 минути. Повторното хващане на сигнал ще бъде значително по-бързо. Също така имайте предвид, че GPS сигналът е радио сигнал и неговата сила не е постоянна.

 


 

10. Как се обновява европейската карта на навигационни системи Garmin ?

 

Повечето нови модели навигационни системи на марката Garmin имат право на безплатно доживотно обновяване на карта "City Navigator Europe", която покрива цяла Европа, включително България. За разяснение, всеки модел, който има буквите "LM" в името си има безплатно обновяване на картата "City Navigator Europe", буквите "LM" са съкращение на "Lifetime Maps", което буквално се превежда "Доживотни Карти". Ако устройството е по-старо и няма буквите "LM" в името си е необходимо обновяването да се закупи.
Обновяването "Lifetime Maps" се предоставя от garmin.com и е безплатно, когато клиента сам го извършва. За да се извърши обновяването е необходимо да се изтегли и инсталира програмата "Garmin Express", която също е безплатна като въпросната програма прави връзката между Вашата навигация и сайта на garmin.com. Обикновено процедурата по обновяване отнема няколко часа. Препоръчваме обновяването да се прави когато разполагате с повече време, защото е възможно прекъсване на връзката и устройството да остане без никакви карти. Нашият съвет е да не правите обновяването в последния момент.

 


 

11. Как се обновява българската карта OFRM GEOTRADE, за навигационни системи Garmin?

 

За да получите по-новата версия, трябва да се регистрирате в сайта karta.bg. Необходимо е да следвате описаните стъпки:

1. Свързвате Вашето устройство с компютър, посредством USB кабел.
2. В паметта на устройство намирате файла "serial.txt", в който е записан серийния номер.
3. Правите регистрация в сайта karta.bg, като посочите въпросния сериен номер и други необходими данни.
4. От сайта karta.bg сваляте по-новата версия и я записвате във Вашето устройство. Новият файл трябва да препокрие стария.

Забележка: регистрацията трябва да се извърши до 50 дни от закупуването на уреда, като е необходимо да изпратите на karta.bg копие от гаранционната карта.

 


 

12. Как се обновяват картите на навигационни системи Prestigio?

 

Картите на някои от моделите на навигационни системи Prestigio се обновяват от сайта www.naviextras.com, на други от сайта www.navitel.ru. Има също и модели без обновяване, това зависи от конкретния модел и ако има обновяване, то е отбелязано към съответния продукт. За тези, които имат обновяване от сайта naviextras е необходимо да се следват следните стъпки:
 

1. Преди да започнете, направете резервно копие на всичко, като влезете във Вашето устройство, маркирате всички папки и файлове, и след това копирате въпросните на Вашия компютър. Тази стъпка е силно препоръчителна, тъй като често се получават грешки и може да се наложи, да върнете устройството към сервиза, където тези услуги са платени.
2. Направете регистрация в сайта www.naviextras.com и свалете и инсталирайте програмата Toolbox.
3. След това свързвате устройството с компютър, посредством USB кабел, като е необходимо връзката да е в режим USB, а не ActiveSync.
4. След това, програмата Toolbox ще разпознае Вашето устройство, също ще е необходимо да въведете името и паролата от регистрацията в www.naviextras.com.
5. След което програмата Toolbox ще Ви даде право на избор на различни пакети карти от различни континенти.
6. Инсталирате безплатните карти в устройството или закупувате нови карти, ако за Вашия модел не се предлагат безплатни.



Забележка: Имайте предвид следните неща:
1. Сайтът naviextras.com е на английски и други езици, но няма български и безплатното обновяване се извършва лично от клиента, тоест ако желаете ние да извършим обновяването е необходимо устройството да остане в офиса, доставката се забавя с 24 часа и съответно услугата се заплаща.
2. Ако моделът, който притежавате няма достатъчно памет е необходима нова празна SD или micro SD карта, в която ще бъдат записвани новите версии, в нея правите папка "addons" и в нея папка "content", след което слагате въпросната карта в устройството, стартирате еднократно навигационната програма и давате изход.
3. Ако Вашето устройство няма право на безплатни карти или пък абонаментът е изтекъл, цените на картите варират, от около 40 до 140 лева, в зависимост от избрания пакет.

 


 

13. Аз имам навигация ТомТом, искам българско меню и нови карти?


За всички модели на ТомТом има българска гласова навигация, а за по-новите модели има меню на български, за по-старите модели няма меню на български. Картите на навигационни системи ТомТом се обновяват срещу заплащане, от сайта на ТомТом. Ние препоръчваме картите да бъдат закупувани от официалния сайт на ТомТом. За да получите информация какви са цените и съответно да закупите или обновите Вашите карти, посетете следния адрес:
www.tomtom.com/drive/maps-services/shop/travel-map/
Цените варират в зависимост от избрания пакет и обикновено са в границите на 30-60 паунда. Възможно е да доставите устройството в нашия офис и ние да платим всичко и да обновим устройството. Вие заплащате на нас цената на избраните карти 30-60 паунда плюс 25 лева за цената на услугата.

 


 

14. Аз искам навигация за камион?

 

От доста време на пазара се продават устройства, които са с професионална опция за камион. Задавате височина, тонаж, дължина и други характеристики на превозното средство и устройството изчислява маршрут за товарен автомобил, съгласно зададените параметри. Тези устройства можете да намерите на нашия сайт в раздел "GPS за камиони".

Забележка: имайте предвид, че въпреки професионалната опция за камион, има вероятност устройството да допусне грешка, за това Ви съветваме винаги да преглеждате внимателно направения маршрут и да спазвате ограниченията и пътните знаци.

 


 

15. Навигацията не иска да се включи, какво да правя?

 

Нашият опит показва, че най-често причините са следните:


1. Няма достатъчно ток в батерията.
В този случай е необходимо да включите устройството да се зарежда и да опитате да го пуснете отново, на по-късен етап, когато батерията се е заредила.

2. Необходимо е бутонът за включване да се задържи.
Някои устройства са проектирани така, че да се включват след задържане на бутона, тоест необходимо е да натиснете бутона за включване и да го задържите, в някой случай повече от 5 секунди.

3. Устройството е временно блокирало, необходим е рестарт.
Възможно е устройството да е временно блокирало, за да се оправи, е необходимо да се направи рестарт. В зависимост от модела, бутона за рестарт се намира на различно място, в повечето случаи, въпросният изглежда като малка дупчица с диаметър 1 милиметър, в която трябва да се натисне с нещо тънко. Ако устройството е с подменяща се батерия, препоръчваме да я извадите за няколко секунди и след това да я върнете обратно.

4. Устройството се е развалило и е необходимо да се ремонтира.
Имайте предвид, че в 80% от случаите устройството не е за ремонт, а се наблюдават една или комбинация от няколко от описаните по-горе причини 1. 2. и 3. Така че, препоръчваме да ги прочетете внимателно още един път и да изпълните препоръките.

 




16. Как да сравним правилно GPS сигнала на две различни навигации ?


Моля имайте предвид, че когато се сравняват 2 навигации е добре и двете да са работили заедно 24 часа за да имате правилен резултат от сравнението, ако не са работили заедно е като да сравнявате един автомобил, който се движи и друг който пали двигателя в момента.
Максималното време за да събере една навигация цялата информация за сателитите е 24 часа, тоест ако навигациите са работили заедно 24 часа само тогава могат да се сравняват успешно. Ако едната е работила 24 часа тя е събрала информация за всички спътници, защото 24 часа е времето за едно пълно завъртане на земята около оста и. По този начин навигацията е събрала всичката необходима информация за предвиждане на спътниците, хваща сигнал бързо и не губи сигнал.
Ако едната е работила 24 часа, а другата е нова и е пусната преди малко, ще получите грешна информация при сравняването. Това е така, защото старата Ви навигация е с 24 часа напред и е събрала информация за спътниците, а новата няма тази информация и ще и трябва време за да я събере.
С това искаме да кажем, че е голяма грешка да се сравняват 2 навигации, едната от които е работила много време, а другата е пусната преди малко. Подобно сравнение ще даде подвеждащи резултати!
 




17. Какви са възможните начини на плащане ?


Най-често използвания начин за плащане е наложен платеж, тоест плащате на куриера при доставката на продукта. Предлагаме и плащане по банков път, в този случай първо извършвате плащането и след това получавате продукта. Можете да платите и с PayPal, или на кредит с TBI Bank, като плащане с TBI Bank е възможно само при поръчка с регистрация, при която попълвате всички необходими данни.
 


 

 

 

 

защитено съдържание

FB

   
К
О
Д

З
А

О
Т
С
Т
Ъ
П
К
А